Wonen

Wat er allemaal komt kijken bij kantoorschoonmaak

Door middel van kantoorschoonmaak zal de arbeidsproductiviteit op kantoor aanzienlijk verhogen. Daarnaast kan een schoon en fris uitziend kantoor indirect worden beschouwd als het visitekaartje van je bedrijf. Wil je meer te weten komen over de belangrijke zaken die bij kantoorschoonmaak komen kijken? Lees dan de tekst hieronder goed door.

De voordelen van kantoorschoonmaak

Er komen verschillende voordelen kijken bij het regelmatig en correct schoonmaken van je kantoor. Een schoon en fris kantoor heeft een positief en motiverend effect op de productiviteit onder het personeel, maar ook op de bezoekers waaronder je huidige en nieuwe klanten. Door je kantoor schoon te houden zorg je namelijk voor een professionele uitstraling, waardoor potentiële klanten je kantoor sneller binnenlopen. Daarnaast zal een schoon kantoor bijdragen aan een goede hygiëne waardoor de werknemers werken in een gezond en veilig binnenklimaat op kantoor.

Wat valt onder kantoorschoonmaak?

Er zijn verschillende werkzaamheden die vallen onder het schoonmaken van een kantoor. Je moet hierbij denken aan het reinigen van de vloeren en het tapijt, maar ook aan het schoonmaken van de kozijnen, de deuren, de ramen en glazen oppervlakken. De vergaderzaal moet gereinigd worden, tafels, stoelen, bureaus en vensterbanken moeten vochtig worden afgenomen en alle sanitaire voorzieningen op kantoor moeten schoongemaakt worden. Andere taken die ook vallen onder het schoonmaken van een kantoor zijn het reinigen van toetsenborden, muziek en andere apparaten en het schoonmaken en schoonhouden van de lunchruimte.

De kosten van kantoorschoonmaak

Kantoorschoonmaak hoeft helemaal niet veel geld te kosten. Het inschakelen van een schoonmaakbedrijf kost namelijk ergens tussen de € 10 en € 35 per uur. De kosten voor het schoonmaken van je kantoor worden bepaald door middel van de soort schoonmaakwerkzaamheden die uitgevoerd moeten worden, of het gaat om werkzaamheden aan de binnenkant of aan de buitenkant van het pand, de omvang van de ruimte in vierkante meters, de soort ruimte en het gebruik ervan, de gebruikte schoonmaakmiddelen, het aantal schoonmaakpersoneel en het uurtarief van het schoonmaakbedrijf. Ook de lengte van het contract die je afsluit met het schoonmaakbedrijf speelt een grote rol bij de kostenbepaling. Hoe langer het contract, des te lager de kosten.

Kantoorschoonmaak op maat

Aangezien geen enkel kantoor hetzelfde is, zal ook de schoonmaak van het kantoorpand flink verschillen afhankelijk van de aanpak die gekozen wordt. Het is dan ook slim om een goed schoonmaakbedrijf in te schakelen voor de schoonmaak van je kantoorpand zodat je kunt vragen om een offerte op maat. Het schoonmaakbedrijf zal hierbij eerst langskomen voor een oriëntatie en om kennis te maken, waarna een offerte wordt gemaakt aan de hand van de grootte van de ruimte van het kantoor, de werkzaamheden die uitgevoerd moeten worden om het kantoor schoon te maken, de materialen die gebruikt worden tijdens de schoonmaak en dergelijke. Je kunt altijd om professioneel advies vragen aan het schoonmaakbedrijf als je geen idee hebt wat de frequentie moet zijn van het schoonmaken en welke taken het meest geschikt zijn voor de situatie op je kantoor. 

Dit vind je misschien ook leuk...

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *